Dag 36, vägning!

Japp, då är det nationaldagen idag! Vi brukar ha som tradition i min familj att äta typiska svenska rätter så i år blir det ärtsoppa med fläsk och ostkaka till efterrätt. Jag skippar ostkakan och får jordgubbar istället, vilket jag nog hade gjort ändå för jag är inte så förtjust i ostkaka. Men punch däremot, det ska bli riktigt gott!
 
Idag är det ju också invägning så här kommer veckans vikt:
Startvikt: 113,8 kg
veckans vikt: 105,2 kg
veckans minus/plus: -1,3 kg
Total viktnedgång: 8,6 kg
Kvar till 70 kg: 35,2 kg
 
Jag är riktigt nöjd den här veckan, att ligga runt 1-1,5 kg i veckan är precis mitt mål så det känns jättebra. Om 1,5 kilo så har jag tappat 10 kg och kommer lägga ut före- och efterbilder här på bloggen. Man kan ju hoppas på att det blir nästa vecka men det borde inte ta längre tid än två veckor i alla fall, hurra! 
 
Jag har ju inte skrivit ut några delmål här på bloggen än, men faktiskt har jag redan nått mitt ena delmål som är 106 kg. Det var så mycket jag vägde förra sommaren när jag försökte gå ner i vikt men gav upp efter ett tag. Nu är jag iaf inte större än förra sommaren så det känns skönt! Nästa delmål kommer vara 103,8 såklart eftersom att då har jag gått ner 10 kg och nästa efter det är att väga tvåsiffrigt, så runt 99. Nu känns det som att jag har kommit in i en bra rytm och att jag faktiskt kan lyckas!
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bra jobbat!!! :-)

Svar: tack så mycket :D
sockergrisen

2013-06-06 @ 11:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0