Dag 44

Ojoj, vad jag är trött idag. Det har varit många tidiga mornar och eftersom jag har haft veckan ledigt så har jag stannat uppe lite för sent, inte bra. Jag har dessutom träningsvärk i lår och rumpa men det känns ändå ganska bra även om det gör ont.
Jag tänkte skriva upp lite kommande mål för min vikt och träning eftersom jag inte har reflekterat så mycket över det innan förutom "jag vill bli mindre och väga 70 kg" samt "jag vill kunna röra mig mer". 
Jag har ju uppnått mina två första mål när det gäller vikten: att ha gått ner fem kilo och tio kilo men här kommer de fem närmsta målen lite mer strukturerat:
 
1. 99,9 kg - under 100 kg
2. 97 kg - så mycket vägde jag sist jag gick ner i vikt men sen gick jag upp igen
3. 93,8 kg - minus 20 kg!!
4. 89 kg - att väga någonting som börjar på 8 har jag inte gjort på flera år och att se den är definitivt ett mål
5. 85 kg
 
Mina mål för träningen är lite mer diffusa, jag vet ju att jag måste träna ganska mycket för att min kropp ska se okej ut när jag går ner i vikt. Däremot så är jag inte så bra på att träna, jag tycker inte att det är så kul (förutom att gå långt med musik i öronen, det gillar jag) så mitt största mål är ju att jag ska hitta olika grejer jag tycker om. Så här är fem mål inför sommaren:

1. Gå/Cykla åtminstone 30 km i veckan  (har funkat två veckor i sträck nu, yay!)
2. Träna styrketräning minst 3 gånger i veckan och öka antalet repetitioner.
3. Simma! Jag älskar att bada och så fort det blir varmt i vattnet ska jag simma åtminstone en gång i veckan
4. Prova på att dansa, det finns gratis "prova-på" klasser här över sommaren så det får man ju utnyttja.
5. Testa att spela badminton. Min pojkvän föreslog att vi skulle spela tillsammans så det ska vi absolut testa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0