sommar-tips!

Åh, vad det är härligt väder ute! Jag gick en jättelång promenad och bara njöt, men när jag kom hem var jag så sjukligt varm! Ska strax kasta mig in i duschen men tänkte först bara tipsa om min nya craving; vattenmelonglass!
Nu på sommaren är det ju oundvikligt att man bli sugen på glass, men bara man har glassformar (kan köpas på typ åhléns eller välsorterad mataffär) så kan man ju göra egen glass helt utan socker! Vattenmelon innehåller ju dessutom bara 34 kcal per 100 gram så en glass blir ju liksom ingenting i kaloriväg.
Gör såhär:
Mixa vattenmelon så att det inte finns några klumpar kvar, häll även i pressad citron (och om du vill kan man ha i ingefära också, jag provade och det blir gott!)
Sila sen det mixade så du bara får själva saften, släng bort det andra.
Häll saften i glassformarna och frys in dem (gärna ett dygn i förväg)
MUMS!
Lånade Lilla Ladys bild eftersom jag glömde bort att fota mina egna glassar, det får bli nästa gång helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0