Dag 20

Jag tänkte skriva lite grann om hur jag äter om dagarna. Igår så var det en riktigt bra dag på matfronten, trots att jag var på bio och hade en kompis över som åt kvällsmat med oss. Here it goes:

Frukost:
1 kokt ägg
2 st (20 g) kantarell- och lingonsticks
50 g jordgubbar
1/2 banan
50 g rysk yoghurt (17%)
 
Lunch:
50 g halloumi
1,5 tomat
10 g rödlök
 
Kvällsmat:
200 g kycklinglår, färdiggrillade (utan skinn)
75 g trädgårdsmix
1 tomat
1 msk tzatziki
 
Kalorier förbrända genom cykeltur: 229
Sammanlagt: ca 792 kcal
 
Jag äter alltid mest till frukost, bland annat för att jag är ganska hungrig på morgonen men också för att jag försöker komma ifrån det dr med att äta på kvällen. Innan så ville jag ALLTID ha godis, chips eller något annat snacks på kvällen när man satt i soffan och kollade på serier. Men det här är den 20:e dagen jag ska strunta i det och det har gått väldigt bra hittills. Det har varit förhållandevis lätt att vända på "mat-dygnet". Innan så åt jag ganska lite till frukost, mådde mest illa om jag var tvungen att äta tidigt och vräkte i mig mer och mer under dagen, men så fort jag började äta mer frukost har jag kunnat trappa ner på kvällsmaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0