Förklaring och invägning

Jag kanske borde förklara hur jag tänkte göra för att gå ner i vikt. För det första så har jag dragit ner rejält på kolhydraterna eftersom att det är dem jag älskar mest. Pasta, potatis, vitt mjöl, socker och ris kan jag äta enorma mängder av, så jag örsöker att utesluta dem så mycket som möjligt. Sen räknar jag kalorierna också för att se ungefär hur många jag kan äta och gå ner i vikt. enligt appen Shape Up så kan jag äta ca 1400 kalorier för att gå ner ett kilo i veckan, men jag försöker ligga lite under det för att vara på den säkra sidan.
När det gäller träning så ska jag promenera, cykla och köra lite styrketräning. 
 
Så, fast det är dag 16 för mig i den egentliga tiden så är det ju dag ett för bloggen. Så jag kör en invägning här idag. Tyvärr har jag tappat bort mitt måttband så jag får köpa ett nytt och köra mätningen imorgon istället. Det känns ganska läskigt, för jag har aldrig någonsin berättat för någon vad jag väger, även när jag vägde som minst, runt 80 kg tyckte jag det var så enormt tjockt att jag skämdes jättemycket. Men nu är det dags!

Startvikt: 113,8
Veckans vikt: 109,0
veckans minus/plus: -1,0 kg
total viktnedgång: 4,8 kg
kvar till 70 kg: 39 kg
 
Allt som allt är jag nöjd. Nästan fem kilo på två veckor är bra, men sen vet jag också att det kommer gå långsammare framöver. Men det gällar att kämpa på och inte ge upp. Nu ska jag sätta mig och plugga, sen ska jag ge mig ut på promenad!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - från 118 kg till 65 kg..

Heja heja :) det kommer du klara superbra..

Svar: tack för peppen :D
sockergrisen

2013-05-17 @ 21:01:51
URL: http://Sofija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0