motivation

Den här helgen har varit ganska jobbig för jag har varit vansinnigt godissugen. Det var ett bra tag sen jag gick så här länge utan att äta godis, efterrätter eller chips. Har varit bisarrt sugen på choklad idag men ag har hittills lyckats styra undan tankarna genom att göra lite frozen yoghurt som jag ska få äta till efterrätt ikväll. Jag älskar att baka och laga mat så det var kul att få testa att göra något nytt som man kanske kan unna sig varannan helg eller nått.
 
Jag har ckså tänkt mycket kring motivation. varför jag vill gå ner i vikt. det finns ju en miljon anledningar så klart, men ibland behöver man något som är väldigt konkret och som man kan ta på. Jag letade fram en klänning som jag fick av min pojkvän för ett tag sen. Den är alldeles för liten men så vacker att jag aldrig skulle göra mig av med den. Mitt mål är att kunna ha på mig den på nyår i år. Jag har hängt fram den på sovrumsdörren så jag kan se den varje dag och det peppar mig jättemycket!
Jag älskar verkligen den här klänningen och det är så hemskt att jag aldrig har kunnat använda den! 
Jag ska leta fram lite andra kläder i min garderob som jag kan ha som "delmåls-kläder" alltså sånna som inte är alldeles för små utan som jag nog kan börja ha snart igen. Jag har en jättefin blåvit sommarklänning som hade varit rolig att kunna ha till sensommaren. När jag tänker på alla fina kläder jag skulle kunna ha på mig så känner jag att det kan vara värt att kämpa igenom det här sockersuget ett tag till alltså!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0