problematik

Det här är ett stort problem med att gå på diet; Min sambo vill att jag ska följa med på en middag imorgon men jag vill verkligen inte. För det första så har man som gäst ingen kontroll alls över vad som serveras, det kan vara allt från pasta till lchf och jag vill inte behöva förklara att jag inte äter ditten och datten. För det andra så är det dagen innan nästa invägning (väger ju mig på torsdagar) så jag tänkte hålla igen extra mycket på maten imorgon och det betyder att jag ska äta minst på kvällen. Min sambo blir irriterad på mig men jag tycker verkligen att det är JÄTTEjobbigt att behöva förklara för människor att jag är för tjock för att äta. Jag stannar hellre hemma en vecka till och ser till att jag går ner de där kilona som jag har haft som mål.
 
Men jag börjar fundera på om jag är för taskig nu. Det är ju inte min sambos fel att jag är så tjock och han vill ju bara att jag ska följa med på en middag. Men jag känner också mig själv och om jag börjar avvika från veckoplanen så dröjer det inte länge innan jag börjar fuska med allt annat också. Eller så inser jag imorgon att jag är en tönt och följer med ändå. Vi får se.
Det här var väl en kul gej förresten? Det ska jag också göra så man får en konkret bild av hur mycket man har förlorat :D bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0