1:a Oktober

Nu har jag en gameplan! Det är den första oktober idag och det är alltså två månader till 1:a december med alla julförberedelser. Jag tänker ta dessa två månader och äta nyttigare igen samt röra på mig mer. det är skönt att ha en tidsgräns så att man kan unna sig något gott och trevligt när den tidsgränsen är över. I år så sammanfaller 1:a advent och 1:a december så det är ju bara passande :)

Så min lilla blygsamma lista över vilka förändringar jag ska göra:
  • Skippa alla snabba kolhydrater som pasta, ris etc. De har börjat slinka in i min vanliga diet och den senaste veckan märker jag en skillnad på min kropp. Min mage känns svullen och mitt ansikte ser också lite svullnare ut.
  • Inte unna sig något gott varje kväll. De senaste veckorna har jag ätit popcorn eller mörk choklad alldeles för ofta. Nä, det skippar jag nu. Blir jag sötsugen på kvällen ska jag dricka smaksatt te eller kanske äta ett äpple.
  • Minst en promenad om dagen. Den behöver inte vara jättelång men ut och gå bara för att ut och gå är bra och mysigt!
  • Träna styrka 2-3 gånger i veckan. Fokus på armarna, för jag hatar mina armar och jag önskar verkligen att jag var starkare i dem.
  • Mer sallad. Kanske en glowing green smoothie om dagen som mellanmål eller frukost?
  • Planera mat i förväg så att jag inte blir trött, hungrig och vill äta buffalowings (det godast jag vet just nu) istället för hälsosam mat.
  • Börja använda mina appar igen. Främst ShapeUp och RunKeeper så att jag faktiskt har koll på kaloriintag och utgift.
Jag tror att det här är en ganska simpel lista, inget som känns för överansträngande eller tråkigt, men det kommer nog göra skillnad för vikten, humöret och motivationen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0