22:e oktober

Jag tror jag börjar förstå varför det går så dåligt med viktminskningen nu. Jag går upp mellan 05.15-06.15 varje dag (beroende på när min pojkvän ska till sitt jobb) för att vara redo om det är så att jag får något sms från bemanningen om jag ska jobba samma dag. Fram till klockan åtta sitter jag på helspänn och väntar men de flesta dagar blir det inget jobb så då säckar jag ihop i soffan för att jag är så trött. Sen blir jag jättesugen på onyttigheter för att jag vill trösta mig själv.
Jag måste bryta det här mönstret på något sätt. Det bästa hade naturligtvis varit att få ett fast jobb så jag fick in helt nya rutiner, men jag har inte fått något napp på de jobb jag sökt än. Jag får försöka komma på något annat under tiden för det här känns inte alls hälsosamt.
 
Jag har iaf börjat med att skriva en matsedel för varje vecka. Både för att jag ska kunna hålla bättre koll på vad jag äter och för att kunna göra upp en matbudget. Min pojkvän behöver äta ganska mycket, gärna kolhydrater till allt om han inte ska försvinna helt så det blir lite knixigt att göra en matsedel som passar oss båda. För det mesta tar jag bort de snabba kolhydraterna från min tallrik och ersätter med sallad vilket jag tycker funkar ganska bra. Ikväll blir det vitfisk i tomatsås med ris till honom och grönsallad till mig, mums!
 
Jag längtar efter vintern nu och jag hoppas att det blir riktigt kallt och snöigt i år :D Såhär mycket snö var det vid jul för typ tre år sen. Älskar't!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0