alla hjärtans dag!

ååh, idag är det alla hjärtans dag! Jag vaknade tidigt för att gå en morgonpromenad med min mamma och på vägen stannade jag på ett bageri för att köpa frukostbullar och wienerbröd till min älskade pojkvän. Sen åt vi frukost (jag höll mig till fibergröten) och såg på red dwarf i soffan <3
 
Jag tycker det är så himla roligt att fira högtider, även alla hjärtans dag, men jag har lätt för att låta firandet bli i matväg. Idag finns det ca en miljon hjärtformade godisar, praliner, bakelser och annat som är jättegott och festligt men iår har jag agt band på mig. Jag köpte dyra praliner till mig och D för att kunna ha lite speciellt eftermiddagsfika, vi fick tre var och det duger gott och väl. Sen har jag varit ute och gått en promenad i rask takt (ca 7,5 km) och efter det kan man ju äta ganska mycket mer så ikväll ska vi äta pulled pork. men jag skippar bröd och majskolvar med smör och äter en god sallad till istället. Svårare än såhär behöver det inte vara.
 
Istället för att frossa hela dagen har vi tagit en jättemysig promenad genom sadsparken och matat ankorna med kex. Vi har pussats mycket och varit extra gulliga mot varandra. Inget extravagant, bara kärleksfullt och hälsosamt :D Det går bra nu!
Ett år fick jag en sånhär ask med chokladpraliner av D från ahlgrens! Så sjukligt gott och fint men jag är glad att jag inte har chansen att äta såhär mycket detta året. Lagom är bäst på högtider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0