vegetarisk dag

Jag försöker ha en dag i veckan då jag äter helt vegetariskt. Jag har en tendens att överäta kött ganska mycket så det är ett sätt för mig att dra ner på min köttkonsumtion. Problemet är att när man försöker äta yttigt så är det så svårt att komma på god vegetarisk mat. Innan åt jag liksom pasta med olika såser eller i form av lasagne men nu blir det svårare. Det brukar ofta bli soppor tillslut eftersom jag ÄLSKAR soppa men också för att det går att variera i det oändliga. 

Idag ska jag göra majssoppa efter recept som jag fått av mamma och till det blir det surdegsbröd från bageriet intill. Nom nom! 
 
Men först ska jag ge mig ut på en powerwalk och om jag vågar så ska jag SPRINGA för första gången!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0