8:e januari, vikt!

Då var det dags för the moment of truth, hur mycket har jag gått ner sen jag tog tag i vikten på nyårsdagen?
 
 
Startvikt: 113,8 (2:a maj 2013)
Förra vackans vikt: 99,7 (+ 6,5 kg sedan oktober, men -14,1 sedan maj)
veckans vikt: 97,3
veckans minus/plus: -2,4 kg
total viktnedgång: 16,5 kg
Kvar till 69 kg: 28,3
Alltså jag är jätteglad! Minus 2, 4 kilo på en vecka känns fantastiskt skönt och jag behövde en kickstart för att orka med resten tror jag. Det knäppa är att jag inte har varit jättestrikt med mat eller motion men ändå har gått ner så mycket. Inget socker, inte så mycket salt men mycket frukt och grönt har tydligen hjälpt i alla fall!
 
Jag har gjort upp lite delmål också som jag tänkte dela med mig av:
 
  • 93,8 kg = minus 20 kg (och nästan precis vad jag vägde innan jag gick upp lite igen)
  • 89 kg = nytt tiotal! Det efterlängtade åttiotalet som jag inte sett sedan 2009
  • 85 kg = Så lite har jag inte vägt sedan jag träffade min pojkvän 2005
  • 83,8 kg = minus 30 kilo!
  • 79 kg = bara tio kilo kvar till normalvikt!
  • 75 kg = mitt i sjuttiotalet :O
  • 73,8 = minus 40 kg!
  • 69 kg = normalvikt, målvikt och drömmålet!
Så, 3,5 kilo kvar tills att första delmålet är uppnått. Det känns bra, borde vara där om lite drygt två veckor kanske? Vi säger typ 2,5 vecka då :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0