Ångest-Söndag

Det är hemskt när man inte känner att man kan glädjas med andra. Jag fick idag reda på att en före-detta bästis till mig har lyckats uppnå ett drömmål och jag är så avundsjuk att jag kan kräkas. Hon verkar leva precis det liv som jag alltid velat leva, hon har precis flyttat utomlands för att plugga på en prestigefylld skola i en storstad, fått en lägenhet mitt i sagda storstad tillsammans med sin lyckade pojkvän som precis har fått ett välbetalt jobb. De är vackra, smala, lyckade, glada och ambitösa. Jag är som sagt sjukt jävla avundsjuk och har ångest för att jag inte kan bestämma mig för vad fan jag ska satsa på i livet.
 
Jag måste bestämma mig och inte bara vela runt. Jag vill ha jobb, barn, vänner, resa och pengar. Jag ska ta tag i allt det här men inte idag. Idag ska jag försöka sluta vara så avundsjuk och vara tacksam för det jag har.
 
Bra saker i mitt liv:
  • Min familj som är peppig och stöttar massor
  • Min pojkvän som jag är kär i
  • Att jag har tagit tag i situationen med min vikt
  • Att jag har fantasi
  • Att jag har någonstans att bo
Om jag går ner i vikt den här veckan har jag ännu mer att vara tacksam för :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0