ehrm..

Ja, det blev en oväntad och onödig bloggpaus tydligen. Jag har skött mig dåligt (det förstår nog alla) och har ätit alldeles för mycket julgodis och julmat. Dessutom har det blivit för mycket alkohol också, blä. Men sedan den 1/1 har jag försökt ta tag i det igen och nu är jag på rätt spår. Jag hoppas verkligen att jag håller motivationen uppe att blogga nu, för det hjälper verkligen när man redovisar sina resultat för någon annan. 
 
Men jag HAR gått upp en del i vikt. Närmare bestämt var jag uppe i 99,7 kg på nyårsdagen då jag körde invägning igen och jag har alltså gått upp ungefär 6,5 kg. Så då var det sagt och imorgon är det invägning igen så jag får se om späkningen har gett något reslutat.
 
Eftersom resultat inte kommer att visas förrän imorgon så kan jag dra upp mål och planering för 2014!

Slutmålet: att väga så att jag hamnar inom "normalvikt" på bmi-skalan, alltså 69 kg.
Vägen dit:
  • Inte äta sötsaker eller snacks fram tills min födelsedag i februari (då får jag göra en tårta, helst gi-variant)
  • Mer frukt och MYCKET mer grönsaker
  • Motionera mer, åtminstone en promenad om dagen och styrketräning hemma tre gånger i veckan.
  • Undvika salt eftersom jag samlar på mig massa vattenvikt
  • Efter min födelsedag är det uppehåll på godsaker fram tills påskafton (den 19.e april)
  • Hålla koll på kalorierna!
  • Laga all mat själv (ingen snabbmat) för att underlätta kaloriräkning
  • Mindre portioner, ta bara en gång!
  • Mer fisk, kyckling och vegetarisk mat. Mycket mindre fläskkött
  • Blogga mer så att jag redovisar och ser att jag sköter mig
  • Dricka mer vatten och mindre vin
Ja, det är väl så långt som jag har kommit nu och jag hoppas att det finns någon kvar här som vill följa mig på vägen :) Just nu är jag taggad till tusen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0