tvinga sig själv

När jag vaknade idag mådde jag riktigt bra, jag var på gott humör och njöt av att äta frukost-smoothien och kolla på dr Who. Sen runt ett tiden började jag må sämre. Jag blev trött, sur, sockersugen och orkade rakt inget annat än att ligga i soffan och halvsova medan vi kollade vidare på serier. Detta apatiska har fortsatt hela kvällen och jag harinte rört mig en tum i onödan men däremot stoppat i mig alldeles för mycket mat.
 
Nu för en timme TVINGADE jag mig att ställa mig upp, ta på mig skorna och gå en runda i den yrande snön. 
 
Det kändes helt fantastiskt skönt. Åh, vad jag älskar att få syre till hjärnan, lyssna på musik i hörlurarna och bara gå dit jag har lust. Jag kände mig pigg, glad och harmonisk när jag strosade helt ensam på de öde gatorna. Nu när jag har kommit in känner jag fortfarande mig jättetrött men åtminstone inte lika äckligt seg i huvudet. 
 
Ibland måste man helt enkelt tvinga sig till att göra det som man mår bra av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0